ایّام فاطمیّه تسلیت باد در کلاسهای خود نوآوری داشته باشید - گروه قرآن -دینی- عربی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



در کلاسهای خود نوآوری داشته باشید - گروه قرآن -دینی- عربی

   

در کلاس‌های خود نوآوری داشته باشید

بسیاری از اعضای کادر آموزشی سعی می‌کنند در کلاس‌های خود چه از طریق یادگیری پویاتر توسط دانش‌آموزان با استفاده از فناوری‌های بیشتر و چه با تغییر روش نسبت به سال قبل نوآوری داشته باشند. تغییر برای هرکس به‌خصوص دانش‌آموزان سخت است.

1 - برای انتظارات جدید یا تغییرات وقت بیشتری را صرف دانش‌آموزان خود کنید. به سؤالات آنها پاسخ دهید و نسبت به آنچه انجام می‌دهید یا مسئولیت‌های مختلف، حساب شده عمل کنید.

 

دانش‌آموزان نسبت به آنچه قرار بوده اتفاق بیفتد و آن را تغییر داده‌اید، عکس‌العمل نشان می‌دهند. آنها ممکن است حتی در برابر یک تغییر خوب هم، صرفاً به این دلیل که انتظار آن را نداشته‌اند، مقاومت کنند.

 

2 - اولین بار که تغییر خود را عنوان می‌کنید، امکان ورود موارد بیشتر را در برنامه‌ریزی خود بدهید.

 

3 - انتظار کامل بودن نوآوری خود را از همان ابتدا نداشته باشید.

 

4 - اگر تغییراتی اساسی می‌دهید، بگذارید سایر همکاران‌تان از آن مطلع باشند. ریاست واحد آموزشی را نیز در جریان قرار دهید چون ممکن است ارزیابی آنها از این دوره مانند سال‌های گذشته نباشد.

 

5 - ابتکارات خود را در اختیار کلیه همکاران‌تان قرار دهید و بگذارید همه از ایده خوب شما بهره‌مند شوند. شاید آنها برای مواردی از آن استفاده کنند.

 

استفاده از لحن منا سب در کلاس

 

ابتدای دوره تحصیلی، گفت‌وگویی با دانش‌آموزان در مورد انتظارات آنها از کلاس داشته باشید. می‌توانید آنها را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید و از آنها گزارش‌های کوتاه بخواهید؛ اینکه بپرسید در کلاس‌های قبلی از چه چیزی رضایت داشته یا ناراضی بوده‌اند.

 

بپرسید چه مسئولیت‌هایی باید ایجاد شود یا تداوم یابد؟ این بحث کوتاه به شما آگاهی می‌دهد تا کلاس خود را بهبود و آموزش برپایه یادگیری را ارتقا بخشید.

 

کلاس‌های بزرگ‌تر، مدیریت بیشتر

 

چنانچه بنا به اهداف اداری تشکیل گروه می‌دهید، کلاس بزرگ، مدیریت بیشتری می‌طلبد . به عنوان نمونه، هر گروه می‌تواند یک کلاسور داشته باشد و نحوه تحویل برگه‌ها از دانش‌آموزان به شما یا از شما به دانش‌‌آموزان در آن مشخص شود.

 

در صورت داشتن گروه، باید فعالیت گروه کوچک ‌تر را با سایرین در نظر بگیرید. اگر فعالیت گروه کوچک مدنظر شماست، باید کلاس را براساس نمرات قبلی آنها به 2 قسمت تقسیم کنید. سپس گروه‌های دانش‌آموزان را از اول کلاس به وسط و از وسط به آخر ادغام کنید اما نه آن قدر ناهماهنگ باشد که این تغییر بی اثر شود.

 

ترغیب دانش‌آموزان به گوش دادن

 

وقتی از دانش‌آموزان می‌خواهید در کلاس صحبت کنند، آنچه می‌گویند را تکرار نکنید. اگر آنچه می‌گویند را تکرار کنید، یاد می‌گیرند فقط به شما گوش کنند نه به یکدیگر. همچنین از دانش‌آموزان بخواهید در مورد صحبت‌های دیگران اظهار نظر کرده یا آنچه گفته شده را خلاصه کنند.

 

افراد به خصوص آنهایی که قدرت کمتر و موقعیتی پایین‌تر نسبت به شما دارند، به شما گوش نخواهند داد؛ مگر اینکه احساس کنند شما به آنها گوش می‌دهید یا گوش خواهید داد 

 



نویسنده » نصر » ساعت 9:4 صبح روز دوشنبه 89 دی 13